V kancelárii prvého kontaktu denne vybavia priemerne 250 klientov

19.07.2013 Prešov

Prešov 19. júla (TASR)- Kancelária prvého kontaktu, ktorú zriadilo mesto Prešov ako miesto, kde obyvateľom poskytujú všetky komplexné služby, má už viac ako päť rokov. Okrem matriky a rôznych ďalších úsekov si tu môžu obyvateľom mesta aj overiť dokumenty.
"Podľa štatistík sa tu denne vybaví v priemere 250 klientov, ročne vykoná viac ako 100.000 základných úkonov. Zaujímavosťou je, že sa tu ročne vykoná v priemere 57.000 úkonov spojených len s osvedčovaním listín. Zámerom a hlavnou úlohou kancelárie prvého kontaktu bolo od začiatku poskytnúť komplexné služby klientom s trvalým zvyšovaním ich spokojnosti," povedala pre TASR hovorkyňa mesta Prešov Veronika Kmetóny Gazdová.
Hovorkyňa ďalej uvádza, že sa tu vykonávajú úkony spojené s registráciou, osvedčovaním a rozhodovaním na úseku vedenia matrík a štátneho občianstva, vedenie matrík nevyhnutné z hľadiska potrieb občanov, celá agenda súvisiaca s matričnými udalosťami.
Jedným z úsekov je aj Referát vybavovania žiadostí, kde môžu obyvatelia napríklad ohlásiť pobyt či zaevidovať stavbu. Je tu však aj Úsek osvedčovania listín a podpisov na listinách, Úsek prvého kontaktu s občanom (front office) i Úsek volieb, referenda a sčítania obyvateľov domov a bytov. Na jednom mieste klient vybaví množstvo vecí a zabezpečí aj komunikáciu s mestom.
"Každého klienta riešime hneď na jednom mieste, čím mu poskytujeme komfort pri vybavovaní, následne informujeme klienta, ako má ďalej postupovať. Jeho žiadosť sa následne na druhý deň cez internú poštu odstúpi na príslušné oddelenie MsÚ. V kancelárii na úseku front office máme pre klientov k dispozícii viac ako 100 formulárov a žiadostí a ku každej z nich naši zamestnanci poskytnú klientovi odbornú informáciu," zdôrazňuje hovorkyňa mesta Prešov.
 

Vyberte región